top of page
Search
  • Writer's pictureNaomi

Meet the family

Jullie weten nu allemaal wel dat ik in het zonnige Santa Monica, Californië woon (ja, dat is zeker bedoeld om op te scheppen). Maar met wie woon ik daar eigenlijk? Tijd om de kinderen voor te stellen.

Laten we beginnen met de jongste.

Ryan is 7 jaar en zit in second grade (groep vier). Op de foto hierboven zit hij op mijn schoot. Hij is heel slim voor zijn leeftijd, maar niet zo goed met sociale contacten leggen. Ryan heeft twee heel verschillende kanten. De ene kant is lief, knuffelbaar en maakt grapjes - de andere kant is alleen maar boos zonder aanleiding daartoe. Tot nu toe heb ik helaas veel van 'de andere kant' gezien. Ik weet dat hij nog aan mij moet wennen, dus dit maakt mijn werk een uitdaging. De laatste tijd begint hij gelukkig ook wat meer te lachen.

Ook speelt Ryan piano en gaat hij naar boy scouts (scouting voor jongens).


Ethan (achteraan op de foto) is begin november 10 geworden en zit in fourth grade (groep zes). Hij houdt van lezen en is heel zelfstandig en behulpzaam. Ik heb vaak leuke gesprekken met hem, en soms maken we grapjes (meestal hebben die iets te maken met Harry Potter). Ook speel ik veel met hem in de tuin. We spelen honkbal, voetbal, hockey en zelfbedachte balspellen samen. Soms speelt Ryan ook mee, maar die verzint graag zijn eigen regels.

Ethan speelt hoorn en gaat ook naar boy scouts. Met school speelt hij in een orkest.


Megan (linksonder) is elf jaar en zit in sixth grade (groep acht). Dat is het eerste jaar van middle school. Megan is altijd aanwezig, om het zo maar te zeggen. Ze vertelt iedereen graag luidkeels over alles wat ze meemaakt, van leuke grappen die ze uithaalt tot de kleinste pijntjes die ze voelt. Over dat laatse klaagt ze de laatste tijd erg veel.

Het leuke aan Megan is dat ze heel geïnteresseerd in anderen is en sympathiek is. Ze kan Ryan als enige opvrolijken als hij boos is. Ook wilde ze met mij het boek The Fault in Our Stars lezen, omdat ze wist dat een gedeelte ervan zich afspeelt in Nederland.

Megan speelt cello en gaat naar girl scouts. Ze is ook lid van het schoolorkest.


Emma (rechtsonder) is dertien en zit in eighth grade (de tweede klas). Dit is het laatste jaar van middle school, volgend jaar gaat ze dus naar high school. Emma is altijd gezellig en net als haar zusje geïnteresseerd in anderen. Ze heeft een erg druk leven. Vier keer per week heeft ze turnles, ze is dan ook niet voor niets een heel goede gymnaste.

Ze speelt dwarsfluit en hobo, daarom zit ze in twee verschillende orkesten. Ze heeft dus ook vier keer per week muziekles (voor elk muziekonderdeel één les). Als ze toevallig een keertje tijd over heeft spelen we samen dwarsfluit, dat vind ik erg leuk. Daarnaast is ze erg actief voor girl scouts: dit jaar is haar doel om daarvoor een speciale prijs te winnen.


Over het algemeen kunnen alle vier de kinderen heel goed met elkaar omgaan. De jongste drie spelen vaak samen (het is dat Emma gewoon geen vrije tijd heeft, anders zou ze vast meedoen). Ook is iedereen, inclusief de ouders, een groot fan van Harry Potter.

Ze zijn allemaal erg geïnteresseerd in mij en Nederland. Op het grote whiteboard in huis schrijf ik elke dag een Dutch word of the day. Zo leren ze een beetje Nederlands! De uitspraak gaat alleen niet zo heel vloeiend, maar dat geeft niet natuurlijk.


Al in al woon ik dus bij een zeer dynamisch en veelzijdig gastgezin. Elke dag zit vol met (meestal aangename) verrassingen!

35 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page