top of page
Search
  • Writer's pictureNaomi

New York Training School

Toen ik op 9 oktober Nederland verliet, ging ik niet meteen naar Los Angeles. De eerste paar dagen zat ik in New York om samen met de andere nieuwe au pairs van de organisatie een cursus te volgen.

Ik kwam op maandag 9 oktober 's middags aan op het vliegveld New York JFK. In het vliegtuig zat ik naast Daphne, een andere Nederlandse au pair. Mijn eerste nieuwe vriendschap had ik dus al gesloten! Op het vliegveld moesten we wachten op de taxichauffeur die ons naar Tarrytown zou brengen. Daar is de Au Pair Training School.

Terwijl we op zoek waren naar de taxichauffeur kwamen we een andere au pair tegen: Lily uit Ierland. We herkenden haar aan haar kofferlabel dat hetzelfde was als onze kofferlabels.

Wij waren de eersten in de taxi. Na ons stapten er nog meiden uit Duitsland, Frankrijk en Zuid-Afrika in.


Het was een uur rijden naar de training school. Daar werden we hartelijk verwelkomd door medewerkers van Cultural Care en kregen we de sleutels voor onze kamer. Iedereen moest zijn kamer met twee of drie mensen delen. De kamers waren ingedeeld op de woonplaats van het gastgezin, dus mijn kamergenoten zouden ook bij mij in de buurt komen te wonen. (En inderdaad, ik heb laatst met één van mijn kamergenoten afgesproken hier in LA!)

Ook kregen we onze schema's. Dinsdagochtend les, dinsdagmiddag en -avond een uitstapje naar New York City. Woensdag en donderdag les van 8.00 tot 18.00. Vrijdagochtend zouden we vertrekken naar onze gastgezinnen.

Maandagavond waren we vrij om te doen wat we wilden. Ik maakte meteen een heel leuke vriendinnengroep. Van links naar rechts: Gretchen uit Zuid-Afrika, Daphne uit Nederland, Candice uit Zuid-Afrika, Prelisha uit Zuid-Afrika en Lily uit Ierland.

Dinsdagochtend kregen we een EHBO-cursus en een reanimatiecursus. Daarna gingen we met drie grote tourbussen naar New York City. We zijn met de bus alle highlights van de stad langsgereden onder leiding van een gids. De bustour eindigde bij Rockefeller Center, een groot gebouwencomplex. Daar was het letterlijke en figuurlijke hoogtepunt van de trip: we gingen de Top of the Rock, de top van het Rockefeller Center op! Vanaf de 70e verdieping hadden we een prachtig uitzicht over NYC bij zonsondergang (zie de eerste foto).

Daarna kregen we twee uur om voor onszelf de stad te verkennen. 's Avonds laat kwamen we weer terug in Tarrytown.


Woensdag en donderdag waren gevuld met leuke en leerzame lessen over het opvoeden van kinderen en over de Amerikaanse cultuur. Ik heb zowel meiden als jongens leren kennen uit Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Spanje, Oostenrijk, Tsjechië, Polen, Thailand, Brazilië, Colombia, Mexico, Ierland, Zuid-Afrika, Australië... en ik ben vast nog een land vergeten!


Vrijdagochtend werd ik naar JFK gebracht. Vanaf daar zou het zes uur vliegen zijn naar LAX. Er is trouwens een tijdsverschil van zes uur tussen Nederland en New York. Daarnaast is er tussen New York en Californië nog eens een tijdverschil van drie uur. Dat is in totaal dus negen uur tijdsverschil.

Pas in het vliegtuig werd ik voor het eerst zenuwachtig. Wat als ze me helemaal niet aardig zouden vinden?


Wat er bij mijn aankomst gebeurde, lees je hier.


25 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page