top of page
Search
  • Writer's pictureNaomi

Weekendtrip: New Orleans

Deze weekendtrip was eigenlijk helemaal niet in het weekend, maar de titel past zo goed tussen de andere titels op deze website. Mijn gastgezin ging een paar dagen op vakantie en ik kon niet mee, dus ik moest vakantiedagen opnemen. Dan kan ik natuurlijk niet stil blijven zitten. De enige betaalbare en interessante opties voor een citytrip waren Chicago en New Orleans, maar Chicago is natuurlijk veel te koud in januari. Dus New Orleans it is!


Op woensdag 3 januari om 13.10 vertrok mijn vliegtuig vanaf LAX. De vlucht zelf duurde maar drie en een half uur, maar er is een tijdsverschil van twee uur tussen Californië en Louisiana. Rond acht uur 's avonds kwam ik aan bij mijn hostel, in de buurt van het stadscentrum (het French Quarter). Het hostel, The Quisby, is zeker een aanrader. Er bevindt zich een bar in het hostel en alles is er super schoon. Het was te laat om in mijn eentje over straat te gaan, dus ik ben die avond maar vroeg naar bed gegaan.



De volgende ochtend aan het ontbijt ging ik aan een tafel zitten waar al twee mensen zaten (de lobby is erg klein en het was best druk). Blijkbaar kenden zij elkaar ook niet. Ik maakte kennis met Laura uit Florida en Lee uit Alabama. Het klikte meteen, dus ik ben diezelfde ochtend met Laura naar het French Quarter gewandeld. Daar zijn veel antiekwinkeltjes en kunstgalerijen. Op Bourbon Street, ook in het French Quarter, zijn veel cafés waar je cocktails en bier to-go kunt krijgen (het is hier namelijk 'gewoon' om met alcohol over straat te lopen). De foto links is een hoekhuis in het French Quarter. Alle huizen daar zijn in ongeveer dezelfde stijl gebouwd. De sfeer in New Orleans is zo anders dan in Los Angeles, ik keek mijn ogen uit.

Aan het begin van de middag ging ik terug naar het hostel, waar ik werd opgehaald voor een boottocht. Het was een uur rijden naar het Honey Island Swamp, een moeras iets ten noorden van de stad.



Tijdens de twee uur durende boottocht vertelde de gids veel over de dieren die in de moerassen in Louisiana voorkomen. Een aantal van die dieren hebben we gespot. Ik heb een wasbeer gezien, een everzwijn, een paar coole vogels en een alligator!

's Avonds ben ik nog even terug gegaan naar het French Quarter. Het was echter heel koud, dus ik ben maar vroeg naar het hostel gegaan. Daar zaten Laura en Lee aan de bar, dus ik heb nog even met hen gekletst voordat ik naar mijn kamer ging.


Op vrijdagochtend heb ik weer met Laura en Lee ontbeten. Zij waren van plan om naar een insectuarium (een museum over insecten) te gaan. Omdat ik niet echt een plan had voor die dag, besloot ik maar met hen mee te gaan. Dat museum was uiteindelijk best leuk en leerzaam! Na het museum hebben we met zijn drieën door het Garden District gewandeld. Daar staan heel mooie, grote huizen. Ook staat daar de villa waar American Horror Story seizoen 3 is opgenomen. Voor de leken: dat is een geweldige televisieserie. Zie hieronder het bewijs dat ik er geweest ben!



We zijn aan het eind van de middag terug gegaan naar het hostel, omdat er een kok langs kwam die lokale gerechten zou maken. Nadat we een of andere lekkere bonenprut hadden gegeten, gingen Lee en ik naar een tribute concert van Pink Floyd. Dat was een geweldige ervaring, ook al was de gemiddelde leeftijd in het publiek 50+.


De volgende ochtend heb ik samen met een Nederlandse au pair ontmoet. Zij woont met haar gastgezin in New Orleans. Het was leuk om weer eens Nederlands te praten en om werkervaringen uit te wisselen.

Nadat ik haar Nederlandse gastgezin had ontmoet, was het voor mij tijd om naar het vliegveld. De vier dagen in NOLA (New Orleans, Louisiana) waren veel te snel voorbij gegaan.


Waar zal ik heen gaan op mijn volgende trip?

29 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page