top of page
Search
  • Writer's pictureNaomi

Weekendtrip: Santa Barbara

Na mijn geslaagde trip naar San Francisco heb ik besloten dat ik zo vaak mogelijk ga reizen. Als ik er het geld en de tijd voor heb, wil ik in mijn weekenden graag nieuwe steden ontdekken. Op zaterdag 25 en zondag 26 november ben ik naar de stad Santa Barbara gegaan met Ilaria, mijn beste vriendin hier.


Zaterdagochtend moest ik werken van acht tot één. Daarna heb ik snel mijn spullen gepakt en ben ik met Ilaria naar het treinstation in LA gereden. Daar zijn we om drie uur op de (stop)trein gestapt. De treinreis was prachtig en de zonsondergang die avond was één van de mooiste die ik ooit gezien heb. Om half zes kwamen we aan in Santa Barbara en om zes uur waren we bij ons hostel, IHSP Santa Barbara. Dit goedkope hostel is zeker een aanrader voor studenten en jonge reizigers. We werden hartelijk ontvangen en rondgeleid door de enige medewerker die er aanwezig was. Ook gaf hij ons nog wat tips voor restaurants en bezienswaardigheden.

Het was een halfuur wandelen naar het stadscentrum (één lange winkelstraat, versierd met kerstlichtjes). Daar hebben we gegeten bij een Japans restaurant en het was lang geleden dat ik zulke lekkere sushi had gegeten.

Nadat we gegeten hadden, hebben we nog even in een paar winkeltjes gekeken. Eén van de winkels waar we naar binnen gingen heette World Market. Daar verkopen ze etenswaren van over de hele wereld, zo ook stroopwafels en allerlei soorten Venco drop! Dat was leuk om te zien.


We zijn vroeg teruggegaan naar het hostel om te plannen wat we de volgende dag zouden doen. In het hostel raakten we aan de praat met een groep vrienden die samen op reis waren. Hoe ze elkaar allemaal hebben leren kennen weet ik niet, want één van de jongemannen kwam uit San Francisco, de ander uit Wisconsin, weer de ander uit Spanje en er was ook nog iemand die half Deens en half Spaans was. We hebben in ieder geval gezellig gekletst en ze vroegen ons mee uit, maar vanwege onze leeftijden konden we helaas niet mee (alles is 21+ hier en daar wordt streng op gecontroleerd).

De volgende ochtend aan het ontbijt (onbeperkt American pancakes bakken) ontstonden leuke gesprekken met andere gasten in het hostel.



Ilaria en ik stonden om negen uur 's ochtends alweer buiten. Eerst zijn we naar het strand gelopen. We hebben de kustlijn gevolgd totdat we bij Stearns Wharf, een toeristische pier, kwamen. Het was die ochtend erg bewolkt en dus een beetje koud aan het water, daarom zijn we snel doorgegaan naar het tweede onderdeel van onze planning: het Santa Barbara Museum of Art. Dit museum bleek kleiner te zijn dan we dachten. Na een uur gekeken te hebben naar moderne kunst stonden we alweer buiten.


Hierdoor hielden we opeens tijd over voor onze volgende bezienswaardigheid: het County Courthouse. Dit is een gerechtsgebouw dat tot op de dag van vandaag nog steeds in gebruik is. De rechtszalen zijn versierd met prachtige muurschilderingen over de geschiedenis van Santa Barbara. Het gebouw heeft ook een klokkentoren. Er leiden trappen tot het puntje van de toren, vanwaar je een prachtig uitzicht over de stad hebt.

Alle gebouwen in Santa Barbara zien er overigens ongeveer net zo uit als het gerechtsgebouw: witte muren met een rood dak. Dit, in combinatie met de palmbomen die overal op straat staan, geeft de stad een Zuid-Amerikaanse uitstraling. Het is zo anders dan het moderne Santa Monica, dat ik meteen het gevoel had alsof ik in het buitenland op vakantie was. En dat terwijl de twee steden nota bene in dezelfde staat liggen!


Na ons bezoek aan het gerechtsgebouw hebben we geluncht in een park. De rest van de middag hebben we doelloos rondjes gelopen en genoten van deze prachtige stad.

Om zes uur moesten we helaas al met de trein naar huis. Wat een geslaagd weekend was dit! Santa Barbara is zeker een aanrader voor iedereen die ooit eens naar Californië op vakantie gaat.


P.S. Rondom Santa Barbara wordt veel wijn gemaakt. Hierdoor zijn er in de stad veel wijnproeverijen en dergelijke. Zeker een aanrader! Maar dan moet je dus wel 21 jaar of ouder zijn. En dat ben ik niet. Vet kut.

32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page