top of page
Search
  • Writer's pictureNaomi

Weekendtrip: San Francisco

Per maand heb ik één heel weekend vrij. Dan kan ik natuurlijk niet stil blijven zitten. In mijn allereerste vrije weekend ging ik op zaterdag 18 november naar San Francisco om vriendinnen van de New York training school op te zoeken (over de training school komt ook nog een blogpost online, maak je geen zorgen).


De buslijn Greyhound organiseert busreizen voor lange afstanden. Ik had niet genoeg geld voor een hotel in San Francisco, dus ik besloot om het reizen en slapen te combineren: ik nam de nachtbus van Los Angeles naar San Francisco, en ook weer de nachtbus terug. Zo'n busreis duurt iets meer dan acht uur, dus ik vertrok 's avonds laat (23.30) en kwam 's ochtends vroeg (7.30) aan in San Francisco. Het leek ideaal, maar helaas heb ik die nacht amper geslapen. De airconditioning stond veel te koud, de stoelen waren niet erg comfortabel en de bus maakte een paar stops midden in de nacht (die uiteraard door de luidspreker werden omgeroepen, ge-wel-dig).


Ik kwam dus oververmoeid aan, maar daartegenover staat dat ik wel een mooie zonsopgang heb gezien. De vriendinnen met wie ik had afgesproken wonen ongeveer een half uur van SF vandaan, dus zij waren natuurlijk nog niet in de stad om half acht 's ochtends. De eerste paar uur moest ik mezelf dus maar zien te vermaken.

Eerst heb ik, zoals een echte Amerikaan, mijn ontbijt gehaald in de Starbucks. Daar heb ik nog even geprobeerd om verder te slapen.

Daarna ben ik maar gaan wandelen.(Dit is een goed moment om Google Maps erbij te halen.)


Vanaf de Oakland Bay Bridge ben ik langs het water naar Pier 39 gewandeld. Dat is een super toeristische pier met veel souvenirwinkeltjes en restaurantjes. Vanaf de pier heb je een mooi uitzicht over het water en Alcatraz, het gevangeniseiland. Ook is de pier een soort verzamelplaats voor zeeleeuwen. Je vindt er tientallen, misschien wel honderden bij elkaar. Zo bijzonder om te zien, en wat een lawaai maken die beesten!







Rond elf uur kwamen mijn vriendinnen Prelisha (Zuid-Afrikaans) en Michelle (Deens) aan in de stad. Het was zo leuk om hen na een maand weer te zien. Samen zijn we nog een keer de pier op gegaan en hebben we geluncht. Daarna gingen we wandelen langs het water. Eigenlijk wilden we naar de Golden Gate Bridge lopen, maar dat bleek iets te ver. We hebben even gezeten in het park bij Fort Mason en we zijn naar Ghirardelli Square geweest. Dat was vroeger een chocoladefabriek, maar nu een klein winkelcentrum.

De tijd vloog echt voorbij. We hebben de hele middag gekletst en gewandeld. We wilden naar de Coit Tower, een uitzichtpunt, gaan maar toen we daar aankwamen om 16.30 bleek het sluitingstijd te zijn. Toch hadden we vanaf daar een prachtig uitzicht over de stad met zonsondergang.

Foto's: Alcatraz (boven), Golden Gate Bridge (midden) en de Coit Tower (onder).





's Avonds hebben we door China Town en een fancy shopping district gewandeld. In totaal heb ik die dag twintig kilometer gewandeld!

Om tien uur was het tijd om afscheid te nemen, Michelle en Prelisha moesten hun trein halen en ik mijn bus. Ik heb ze laten beloven dat zij een keer langskomen in Santa Monica.


Weer acht uur terugrijden met die kutbus. Ik heb de Golden Gate Bridge nog niet van dichtbij gezien, dus ik moet zeker nog een keer terugkomen naar deze stad!

Maar de volgende keer neem ik wel het vliegtuig.




76 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page